onsdag 15 oktober 2014

Schweiz, Januari 2014

Min allra första fina rediga semestervecka blev ett besök i Schweiz. Besöket bestod av att besöka familj och släkt till Karin. För ni som inte har fått med er så är Karin från Schweiz. Nu ska jag inte skriva ordet Schweiz mer, för det har jag redan gjort nu ett x antal gånger. Karin var i Tyskland någonstans så jag fick flyga helt själv till Zürich. Det var inga problem. Det var heller inga problem att hitta biljettståndet och tåget som skulle ta mig vidare till Wil.

Väl var framme så blev det en tur med bil på ca 2 minuter hem till Silvia (Karins mor). Hemma så fick jag mat och öl. Då blev jag glad. Vi kollade på tv och jag förstod inte många ord. Efter några öl till av märket "Quöllfrisch" auf Hell så tog jag mig till Karins flickrum och sov väldigt gott.

På morgonen/dagen så anlände Karin som suttit på tåg från Berlin under natten i ett q antal timmar. Vi åt säkert lite ost då. Jag minns inte exakt vad vi gjorde. Men jag kommer ihåg att jag fick massa godis och chokolad av Silvia.

Vi åkte och träffade Karins morföräldrar och några kamrater till Karin som på senare tid besökt oss i Norge. Vi åt även en väldigt god middag (jag stod för förrätten) hos Sepp (Karins fader) och hans fru Agnes i deras hus. De hade fin söt liten vinkällare (inte överdrivet mycket vin, men fin ändå) och massa tuffa modellflyg. Trevlig afton.

Dagen efter tuffade vi iväg till Michaela (Karins syster) och Bruno. På vägen drack vi Rivella. En läsk gjord på det som blir över när man gör mjölk... Låter sjukt gott, precis som det var (efter jag vant mig). Vi provade kul hjälmar och köpte mat och ost för kvällen/kvällarna i staden Thun. Vi handlade mest på Migros (den bästa butiken). När vi kom till deras hus fick jag en tour och jag gillade Brunos ölförråd bäst. Jag fick välja öl och valde då Brunos favorit (hans sista) . Vi åt gott och hade en trevlig afton. Bruno var tyvärr på övning i militären så han var inte delaktig.

Vi besökte byn Zweisimmen och prövade bland annat kälke från Davos (minns inte namnet). Det var kul, men det kunde vart mer kul. Det gick inte så fort som jag hade tänkt mig, och man fick passa sig så det inte kom bilar och krockade med en... Vi såg även björnar och riddare. Bildbevis kommer. Tillbaka i Thun så gick vi på restaurang och åt fin mat, spelade biljard och hade gott.

Chokladshopping, gatukonst, spindelmannen, goda viner och väldigt starka (mest lukt) ostar, roliga riktigt farliga ankor/änder, appenzeller, ostfabrik?, coola torn, raclette, rock n roll, whisky teststation.. You name it. Har säkerligen missat en rad massa kul saker. Kanske bilderna får talla för sig. En resa som blir av fler gånger.


Nomnom

Namnam

Tunnel

Uhhmm 

Sweetie

Harry P

Mighty

Brunos sista

Michaela och Brunos balkong/baksida

Samma som ovan.

Det är inte så kallt Karin..  

Klassiskt..

Töfft hus

Zweisimmen..

Karin är fååångad...

Fick låna en matchande mössa...

Skulle bara ta bort den där linan...


Da girls. Michaela, Silvia & Karin

Der Bär unt Ich

HELP ME

Mycket snöööö :D

På tur upp...

Ein hässlich bär und schön karin

En stadig portion Rösti med bacon, oxe mmm...

Den var inte så värst..

Really?

Fin utsikt.. 

Indeed...

Här får man fan se upp alltså.. .

Trötter... :)

Choklad... Vad fan ska man välja?? 

Brandpost1

Brandpost2

Brandpost3

B Safe

Gott vin..

Swiss Spiderman.. .

Lagerrum för god(a)ost

Goda väckarklockor.. 

Ost..

Ost..

Kul hatt...

Bjällerklang...

Nu snackar vi...

Och den sista biten går på plats...

Lufta vin...

Vinkällare...

Torn1

Karins favoritgodis.. Urk. Inte så gott.

Office... 

Najs

Torn2

Kanin

Söt

Korv med bröd har annan betydelse här...

Dessert

Raclette

Happy face

Frühstück är inte utan ost...

Rock n roll bajspapper =)

Good bye hawaii

Oh I wish you were here. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar