onsdag 2 april 2014

5 rubriker

Klockan 19:01 bestämde jag och Karin för att gå på tur. Solen sken och det var väldigt fint ute. Jag hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning. Fixade även koordinater till en liten cache uppe på en kulle.
Lite mer brutal en än kulle var det dock. När vi kom utanför ytterdörren så snöade det lite grand, när vi satt i bilen så klarnade det upp. När vi var 50 meter från cachen så såg vi ut mot Landegode och upptäckte ett fint mörkt moln som sakta kom mot vårat håll. 5 minuter efter så hade vi små hårda snöflingor som kastade sig hårt i ansiktet. Vi var uppe på toppen och ned ganska fort. Med resultat självklart..... Typiskt väder. =)

Jag har även kommit fram till att jag vill pröva att spara pengar. På ett radikalt sätt. För er som känner mig så kan jag svårt för att göra smått. Jag tänkte pröva under en månads tid att bara äta fiskegratäng. De kostar 10 kr styck och ligger på 450 gram. Om jag äter 2 per dag under en hel månad så blir det ca 620 kr . Hur kommer bajset att lukta? Hur kommer bajset att se ut? Kommer det att simma ut? Det är frågorna som snurrar runt i huvudet. Hur som helst så får det bli när jag har flyttat och förmodligen fått en större frys.

För bara 4 minuter sedan så frågade Karin varför inte badrumsvågen fungerade....
Karin -  Do you know why the scale is not working? Did you take the battery?
Jag - Yes I took battery, how did you know?
Karin - I know you, what did you do with it? 

Jag - I needed it for my guitar tuner. (Jag skrattade röven av mig)

Nu sitter jag och väntar på min fiskegratäng, den är 40 minuter undan. Så ska jag avnjuta den och den nya filmen "Lone survivor" med Mark Wahlberg. Jag hoppas den är minst lika bra som jag förväntat mig!

Här är även min senaste konst från paint;
Alla är olika

Faktisk en ful fiskegratäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar