torsdag 11 januari 2018

Vad blir det för mat?

Jag jobbar på hotell och jag jobbar bara frukost nu för tiden. Bara för att jag jobbar med frukost så betyder inte det att jag är duktig på att äta det. Speciellt inte under "frukost" timmarna. 

Jag går upp varje dag (utom när jag är ledig) 0345 för att kissa och bajsa med hunden. Sedan startar jag jobbet 0500 och är färdig kl 1300. Bara för att tillägga så jobbar jag med Norges bästa frukost. Nog om det. Idag blev det frukost klockan 1430. 


*Bilden talar för sig själv*
*Frukost*



När det gäller mat så är jag ganska fixerad och kräsen. Jag är också en sådan som inte kunde bry sig mindre om vad jag får på tallriken. Allt efter situation...

Går jag på en restaurang och betalar för mig så har jag krav och kan vara kräsen men jag är sällan dryg eller dum i huvudet. Saker och ting kan gå åt helvete från beställning till servering. Det vet jag allt om. 

Är jag på besök hos någon och blir serverad utan att behöva lyfta ett finger (trotts erbjudande) så är jag bara tacksam och glad. Jag vet att alla inte har intresset, kunskapen, tricksen eller touchen. Det gör ingenting. Vem skulle inte bli glad? Jag vet att jag vet ingenting om till exempel datorer eller bilar. Så det är dig jag springer till när jag behöver hjälp. HJÄLP!!

Många tycker att det är skrämmande att laga mat till en kock. Det är egentligen inte så svårt att misslyckas så så skrämmande ska det nu inte vara. Så länge en kock inte behöver laga maten själv så har vi nu kommit en bra bit på vägen. Sedan är vi inte så kräsna heller egentligen. Nu kanske jag inte ska sitta och prata för alla kockar men jag har och kommer fortfarande att äta konstig, snabb och lat mat som ibland ser ganska oaptitlig ut. Så om du nu skulle serverar mig en skål med pasta och ketchup så kanske jag inte skulle jubla, rulla runt och sjunga WOW. Jag är tacksam för en fin gest och jag är INTE på restaurang. 

Lagar jag maten själv så kan det också gå åt helvete. Det är nu inte alltid som jag är väldigt fixerad och precis men när jag är hemma och det går åt helvete så kan jag fort bli sur och irriterad. Ännu mer om jag är hungrig i tillägg. 

Till exempel är väl när jag lagat en fin tacos och så lossnar inte tortillabrödet från varandra. Och där har vi bara lite stekt färs och hackade grönsaker bakom, men fy fan vad kvällen kan bli trasig. 

Eller ännu värre när man stått och kvärnat kött till hamburgare, slagit den godaste majones och jäst degen till brödet. Och så blir inte brödet stort nog på grund av felbedömning av storlek. Då kan jag gräva ner mig ett tag. Inte skämta med mig då! 


Idag lagade Karin mat.
Kokta fiskpinnar, potatis och majones.


Över och ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar