På fredagen efter jobb så hade jag ganska stor lust att bli i obalans. Men sedan jag bor ett par stenkast från byn så slog både ekonomin och smartheten in. Då taxi är ganska dyrt och jag i ett nötskal i en pub kan fort bli ännu dyrare. Om sedan om man slår ihop nötskalet och taxi i ett så snackar vi ännu ännu dyrare. Och om man inte har ekonomin till det så blir det bara katastrofalt dyrt.
Så slutsatsen var att jag svängde förbi affären på vägen hem. Jag köpte öl, juice och sprite. Och så en packet rök. Resten fanns redan hemma. Jag har sagt till mig själv ett par gånger att jag inte ska köpa cigg men jag vet hur sugen jag blir efter något glas gott. Så det fick bli så.
Jag kom hem och åt mat och gick på tur med hunden. Senare på kvällen så satt jag mig vid min nya laptop och drack öl och "Smoky Folke Apple". Sedan det finns en drink som redan heter Smoky Apple så fick jag slänga in ett av mina namn i den också. För samma drink det är det inte. För er som har lust att blanda en sådan grogg en dag så skriver jag recept här;
Smoky Folke Apple
8cl Whisky
16cl Epple juice
12cl Sprite
Gör så här;
Starta med whisky. Häll sedan över epplejuice och avsluta med sprite.
Tips;
Om du har alla ingredienser väl kylda så behöver du inte hålla på med is och sånt. Det får plats mer i glaset utan is. Whisky kan du välja själv efter smak och behag. Men snälla inte förstör en fin whisky.
Visar inlägg med etikett BroderEmil. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett BroderEmil. Visa alla inlägg
söndag 14 januari 2018
torsdag 11 januari 2018
Vad blir det för mat?
Jag jobbar på hotell och jag jobbar bara frukost nu för tiden. Bara för att jag jobbar med frukost så betyder inte det att jag är duktig på att äta det. Speciellt inte under "frukost" timmarna.
Jag går upp varje dag (utom när jag är ledig) 0345 för att kissa och bajsa med hunden. Sedan startar jag jobbet 0500 och är färdig kl 1300. Bara för att tillägga så jobbar jag med Norges bästa frukost. Nog om det. Idag blev det frukost klockan 1430.
*Bilden talar för sig själv*
*Frukost*
När det gäller mat så är jag ganska fixerad och kräsen. Jag är också en sådan som inte kunde bry sig mindre om vad jag får på tallriken. Allt efter situation...
Går jag på en restaurang och betalar för mig så har jag krav och kan vara kräsen men jag är sällan dryg eller dum i huvudet. Saker och ting kan gå åt helvete från beställning till servering. Det vet jag allt om.
Är jag på besök hos någon och blir serverad utan att behöva lyfta ett finger (trotts erbjudande) så är jag bara tacksam och glad. Jag vet att alla inte har intresset, kunskapen, tricksen eller touchen. Det gör ingenting. Vem skulle inte bli glad? Jag vet att jag vet ingenting om till exempel datorer eller bilar. Så det är dig jag springer till när jag behöver hjälp. HJÄLP!!
Många tycker att det är skrämmande att laga mat till en kock. Det är egentligen inte så svårt att misslyckas så så skrämmande ska det nu inte vara. Så länge en kock inte behöver laga maten själv så har vi nu kommit en bra bit på vägen. Sedan är vi inte så kräsna heller egentligen. Nu kanske jag inte ska sitta och prata för alla kockar men jag har och kommer fortfarande att äta konstig, snabb och lat mat som ibland ser ganska oaptitlig ut. Så om du nu skulle serverar mig en skål med pasta och ketchup så kanske jag inte skulle jubla, rulla runt och sjunga WOW. Jag är tacksam för en fin gest och jag är INTE på restaurang.
Lagar jag maten själv så kan det också gå åt helvete. Det är nu inte alltid som jag är väldigt fixerad och precis men när jag är hemma och det går åt helvete så kan jag fort bli sur och irriterad. Ännu mer om jag är hungrig i tillägg.
Till exempel är väl när jag lagat en fin tacos och så lossnar inte tortillabrödet från varandra. Och där har vi bara lite stekt färs och hackade grönsaker bakom, men fy fan vad kvällen kan bli trasig.
Eller ännu värre när man stått och kvärnat kött till hamburgare, slagit den godaste majones och jäst degen till brödet. Och så blir inte brödet stort nog på grund av felbedömning av storlek. Då kan jag gräva ner mig ett tag. Inte skämta med mig då!
Idag lagade Karin mat.
Kokta fiskpinnar, potatis och majones.
Över och ut!
Dagens kula...
Vilken är den mest explosiva av alla desserter??
Scrolla ned för svar....
Glassen... När den Smäll(t)er ;P
Glassen... När den Smäll(t)er ;P
onsdag 10 januari 2018
Ett första inlägg..
Det första inlägget i år från min nya Lenovo yoga. Superförnöjd med den och ångrar ingenting. Den har ju både touchscreen och internet om man vill. Det enda var bara att det tog lite tid att rensa den andra på ting och tang som var "sparbart". Det blev mestadels texter av mig och även massa covers. Så jag tänker att jag bjuder på den första texten jag öppnar.... Det blev dokument nämnd "1" och det innehöll texten;
"I have some news for you, you stole my heart and broke it in two"
Här kommer även en färsk dagsfärsk bild på våran lilla pinne. Pinnen har blivit stor nu och så. Luktar lite unket och smular ganska så lätt. Kanske snart dags för nya löv eller pension. Vad tycker du?
fredag 4 april 2014
Brända mandlar låter godare än brända nudlar..?
En trevlig nyhet är att Karin bränner nudlar varje gång. Hur det nu går till det vet jag inte, men det är sant. Varje gång hon gör det så skrattar jag, vilket är varje gång. Hon säger att det är det enda hon bränner, vilket är sant till 98%.
Jag brände nudlar en gång, men jag minns det inte. Jag minns inte heller om det var nudlar... Det vinglar mellan nudlar och ris.......
Det hela skedde 2011 när jag och Andre bodde tillsammans i Svolvær. Jag började proceduren och gick tydligen till sängs. Full var jag inte så mycket. Andre vaknade senare av att brandlarmet gick i hela huset (gamla köpsentret med lägenheter på toppen). Klockan var kanske tidigt på morgonen och vi båda hade sådana uppblåsbara dubbelsängar. Han gick ut från sitt rum och det var tydligen en halv meter rök i taket. Hur mycket rök det nu var kommer jag aldrig få reda på. När han konfronterade mig så sa jag att det inte var jag, och så gick han inte på det (detta kommer jag inte heller ihåg).
Det hela skedde 2011 när jag och Andre bodde tillsammans i Svolvær. Jag började proceduren och gick tydligen till sängs. Full var jag inte så mycket. Andre vaknade senare av att brandlarmet gick i hela huset (gamla köpsentret med lägenheter på toppen). Klockan var kanske tidigt på morgonen och vi båda hade sådana uppblåsbara dubbelsängar. Han gick ut från sitt rum och det var tydligen en halv meter rök i taket. Hur mycket rök det nu var kommer jag aldrig få reda på. När han konfronterade mig så sa jag att det inte var jag, och så gick han inte på det (detta kommer jag inte heller ihåg).
Nedan är mitt senaste paint mästerverk samt bilder på Elliotts 1 årsdag.
Bil pyramid.
Jag och Elliott, före sängdags på 1 årsdagen
Elliott på sin nya gunghäst han fick av mig och Karin
onsdag 2 april 2014
5 rubriker
Klockan 19:01 bestämde jag och Karin för att gå på tur. Solen sken och det var väldigt fint ute. Jag hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning. Fixade även koordinater till en liten cache uppe på en kulle.
Lite mer brutal en än kulle var det dock. När vi kom utanför ytterdörren så snöade det lite grand, när vi satt i bilen så klarnade det upp. När vi var 50 meter från cachen så såg vi ut mot Landegode och upptäckte ett fint mörkt moln som sakta kom mot vårat håll. 5 minuter efter så hade vi små hårda snöflingor som kastade sig hårt i ansiktet. Vi var uppe på toppen och ned ganska fort. Med resultat självklart..... Typiskt väder. =)
Jag har även kommit fram till att jag vill pröva att spara pengar. På ett radikalt sätt. För er som känner mig så kan jag svårt för att göra smått. Jag tänkte pröva under en månads tid att bara äta fiskegratäng. De kostar 10 kr styck och ligger på 450 gram. Om jag äter 2 per dag under en hel månad så blir det ca 620 kr . Hur kommer bajset att lukta? Hur kommer bajset att se ut? Kommer det att simma ut? Det är frågorna som snurrar runt i huvudet. Hur som helst så får det bli när jag har flyttat och förmodligen fått en större frys.
För bara 4 minuter sedan så frågade Karin varför inte badrumsvågen fungerade....
Karin - Do you know why the scale is not working? Did you take the battery?
Jag - Yes I took battery, how did you know?
Karin - I know you, what did you do with it?
Jag - I needed it for my guitar tuner. (Jag skrattade röven av mig)
Nu sitter jag och väntar på min fiskegratäng, den är 40 minuter undan. Så ska jag avnjuta den och den nya filmen "Lone survivor" med Mark Wahlberg. Jag hoppas den är minst lika bra som jag förväntat mig!
Här är även min senaste konst från paint;
Alla är olika
Faktisk en ful fiskegratäng.
Lite mer brutal en än kulle var det dock. När vi kom utanför ytterdörren så snöade det lite grand, när vi satt i bilen så klarnade det upp. När vi var 50 meter från cachen så såg vi ut mot Landegode och upptäckte ett fint mörkt moln som sakta kom mot vårat håll. 5 minuter efter så hade vi små hårda snöflingor som kastade sig hårt i ansiktet. Vi var uppe på toppen och ned ganska fort. Med resultat självklart..... Typiskt väder. =)
Jag har även kommit fram till att jag vill pröva att spara pengar. På ett radikalt sätt. För er som känner mig så kan jag svårt för att göra smått. Jag tänkte pröva under en månads tid att bara äta fiskegratäng. De kostar 10 kr styck och ligger på 450 gram. Om jag äter 2 per dag under en hel månad så blir det ca 620 kr . Hur kommer bajset att lukta? Hur kommer bajset att se ut? Kommer det att simma ut? Det är frågorna som snurrar runt i huvudet. Hur som helst så får det bli när jag har flyttat och förmodligen fått en större frys.
För bara 4 minuter sedan så frågade Karin varför inte badrumsvågen fungerade....
Karin - Do you know why the scale is not working? Did you take the battery?
Jag - Yes I took battery, how did you know?
Karin - I know you, what did you do with it?
Jag - I needed it for my guitar tuner. (Jag skrattade röven av mig)
Nu sitter jag och väntar på min fiskegratäng, den är 40 minuter undan. Så ska jag avnjuta den och den nya filmen "Lone survivor" med Mark Wahlberg. Jag hoppas den är minst lika bra som jag förväntat mig!
Här är även min senaste konst från paint;
Alla är olika
Faktisk en ful fiskegratäng.
onsdag 26 mars 2014
Paint och andra ting =)
Ja fy fan vad länge sedan det var jag skrev här... Det har berott på flera anledningar. Ena är att jag trodde det skulle vara kul att skriva ofta på min nya blogg men så var det tydligen inte, även att det är väldigt hippt. Att skriva blogg alltså... Hur ska jag kunna skriva en bok eller två om jag inte ens klarar av att skriva några jävla blogginlägg var och varannan dag? Jaja, ju fick jag ju fingret ur röven så att säga...
Förra inlägget handlade om studentmat, det innan det var en liten tävling, vilket egentligen inte skulle sluta med en lovad present. Min första tanke var att jag skulle skicka min vänstra socka eller högra efter en eller två jobbdagar. Men så vart det för seriöst så jag fick ju skicka en seriös vinst till min syster nere i Göteborg.
Idag så hade jag en liten prat med Solis. Hon/han heter egentligen något helt annat, men jag vet inte om hon kanske vill vara anonym på min kända blogg. Jag frågade om hon ville se mina målningar jag gjort i paint. Hon sade nej... Mitt förslag var att göra en hemsida och posta mina tavlor men eftersom jag har en blogg så går det ju utmärkt att posta de här, eller hur? Så nedan så kommer mina gamla och nya målningar som jag har lagat, de som är väldigt gamla finns inte med, för de är ju otroligt gamla. (Sådanna seriösa som jag inte har kvar och sådana som jag inte minns..)
Innan bilderna så har jag lite viktigt att berätta. Den 22/3 så blev min själsfrände 26 år gammal. Den 24/3 Så blev min lilla son Elliott 1 år gammal. Och idag den 26/3 så blev jag och Karin 1 år gamla. Underbar vecka.
Jag har även en till sak att erkänna. Jag kommer inom kort tid sluta på mitt nuvarande jobb. Med så kort tid som imorgon eller dagen därpå. (3 månaders uppsägningstid). Jag har idag 3 alternativ till andra jobb, de 3 andra alternativen väntar på mina svar. Ja eller Nej såklart. Jag har väldigt svårt att bestämma mig vad jag ska välja, alla verkar så bra. Och allt vad det nu innebär. 2 av alternativen är helt nya för mig. Jag kanske ska avslöja i nästa inlägg. Men 1 av alternativen är i Bodø, och de andra 2 alternativen är i Lofoten. (Karin och jag är fortfarande tillsammans). Det jag kommer att välja kommer att bli varandes i 3.5 - 4år. Vilket är lååång tid för mig. OKEJ, över till mina målningar/tavlor! (De är inte i åldersordning)
Förra inlägget handlade om studentmat, det innan det var en liten tävling, vilket egentligen inte skulle sluta med en lovad present. Min första tanke var att jag skulle skicka min vänstra socka eller högra efter en eller två jobbdagar. Men så vart det för seriöst så jag fick ju skicka en seriös vinst till min syster nere i Göteborg.
Idag så hade jag en liten prat med Solis. Hon/han heter egentligen något helt annat, men jag vet inte om hon kanske vill vara anonym på min kända blogg. Jag frågade om hon ville se mina målningar jag gjort i paint. Hon sade nej... Mitt förslag var att göra en hemsida och posta mina tavlor men eftersom jag har en blogg så går det ju utmärkt att posta de här, eller hur? Så nedan så kommer mina gamla och nya målningar som jag har lagat, de som är väldigt gamla finns inte med, för de är ju otroligt gamla. (Sådanna seriösa som jag inte har kvar och sådana som jag inte minns..)
Innan bilderna så har jag lite viktigt att berätta. Den 22/3 så blev min själsfrände 26 år gammal. Den 24/3 Så blev min lilla son Elliott 1 år gammal. Och idag den 26/3 så blev jag och Karin 1 år gamla. Underbar vecka.
Jag har även en till sak att erkänna. Jag kommer inom kort tid sluta på mitt nuvarande jobb. Med så kort tid som imorgon eller dagen därpå. (3 månaders uppsägningstid). Jag har idag 3 alternativ till andra jobb, de 3 andra alternativen väntar på mina svar. Ja eller Nej såklart. Jag har väldigt svårt att bestämma mig vad jag ska välja, alla verkar så bra. Och allt vad det nu innebär. 2 av alternativen är helt nya för mig. Jag kanske ska avslöja i nästa inlägg. Men 1 av alternativen är i Bodø, och de andra 2 alternativen är i Lofoten. (Karin och jag är fortfarande tillsammans). Det jag kommer att välja kommer att bli varandes i 3.5 - 4år. Vilket är lååång tid för mig. OKEJ, över till mina målningar/tavlor! (De är inte i åldersordning)
Color rabbit (en kanin med olika fäger)
lördag 25 januari 2014
Konst från 2013
En liten utställning av mina konstverk
Konstverk av BroderEmil
"hipstergroda" Målad i akryl. Började måla ett par brillor...
"dottie" Målad i olja. Målades samtidigt som kattis
"kattis" Målad i olja
kattis tog många veckor att måla. Olja torkar ju aldrig!
"snakeaff" Målad i akryl
snakeaff tog ett par dagar att få till. Och ändå så blev han solbränd.
torsdag 23 januari 2014
Syskonen med de 3 R.
Det kommer bli svårt för mig att ta emot besökare i framtiden. Det är för att jag jobbar väldigt mycket. Hela veckan så... Det kommer bli omöjligt. Men när jag är pensionist så går det superbra. För då jobbar jag inte. Då är jag ju ledig. Inte för att någon vill komma på besök heller.
Så om du skulle vara på genomresa här i Bodø så ber jag dig googla hotell eller dylikt. Eller välja en annan resrutt, eller familj. Detta inlägg är speciellt inriktat på en person. En person i min gamla klan? En person min familj?? Eller är det en syster??? Är det min syster???? Är det den äldre????? Älskar dig<3
Detta inlägget är tillägnat till en av mina systrar. Till den äldre. Men det kommer även att beröra en annan syster. Den yngre... Älskar dig också <3 Den systern mitt i mellan nämndes inte här. Men jag älskar dig också <3
Rebecca, Ronja, Remil & Relena
Så om du skulle vara på genomresa här i Bodø så ber jag dig googla hotell eller dylikt. Eller välja en annan resrutt, eller familj. Detta inlägg är speciellt inriktat på en person. En person i min gamla klan? En person min familj?? Eller är det en syster??? Är det min syster???? Är det den äldre????? Älskar dig<3
Detta inlägget är tillägnat till en av mina systrar. Till den äldre. Men det kommer även att beröra en annan syster. Den yngre... Älskar dig också <3 Den systern mitt i mellan nämndes inte här. Men jag älskar dig också <3
Rebecca, Ronja, Remil & Relena
Till syskonen med de 3 R;
En dag är vi alla gamla och grå, om livets vindar nu låter det ske. Livets vindar har skördat och skördar fortfarande människor vi älskar, eller inte älskar. Jag är bortom räckhåll för er, men jag önskar att vi kunde vara närmre. Jag vet och jag känner att ni alla någon gång behövt eller behöver mig där. Kanske för att slå någon på käften, kanske för att trösta eller kanske för den kärlek som jag inte har haft där till hands. Jag har behövt er till minst lika mycket och till samma saker. Syskon. Det är vad vi är. Det förblir vi. Det är vad vi kommer att dö som. Även om vi inte kommer att ses snart så älskar jag er. Mina tre små smultron <3
Ensam kväll den 24/1 - 14
Hyllning till Påskharen efter påsk 2013
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
















