Visar inlägg med etikett Målningar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Målningar. Visa alla inlägg

söndag 13 april 2014

Bilder



Kurry
 


Cuba libre


Gulrotkake

Picasso

Fiskegratäng

"Sushi restaurang skylt" 2014

Arbetsplats

Elliott Vm-Söndagen

Bratten

Bratten

Fine dining

Vacuum

fredag 4 april 2014

Brända mandlar låter godare än brända nudlar..?

En trevlig nyhet är att Karin bränner nudlar varje gång. Hur det nu går till det vet jag inte, men det är sant. Varje gång hon gör det så skrattar jag, vilket är varje gång. Hon säger att det är det enda hon bränner, vilket är sant till 98%.

Jag brände nudlar en gång, men jag minns det inte. Jag minns inte heller om det var nudlar... Det vinglar mellan nudlar och ris.......
Det hela skedde 2011 när jag och Andre bodde tillsammans i Svolvær. Jag började proceduren och gick tydligen till sängs. Full var jag inte så mycket. Andre vaknade senare av att brandlarmet gick i hela huset (gamla köpsentret med lägenheter på toppen). Klockan var kanske tidigt på morgonen och vi båda hade sådana uppblåsbara dubbelsängar. Han gick ut från sitt rum och det var tydligen en halv meter rök i taket. Hur mycket rök det nu var kommer jag aldrig få reda på. När han konfronterade mig så sa jag att det inte var jag, och så gick han inte på det (detta kommer jag inte heller ihåg).

Nedan är mitt senaste paint mästerverk samt bilder på Elliotts 1 årsdag.


Bil pyramid.

Jag och Elliott, före sängdags på 1 årsdagen

Elliott på sin nya gunghäst han fick av mig och Karin

onsdag 2 april 2014

5 rubriker

Klockan 19:01 bestämde jag och Karin för att gå på tur. Solen sken och det var väldigt fint ute. Jag hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning. Fixade även koordinater till en liten cache uppe på en kulle.
Lite mer brutal en än kulle var det dock. När vi kom utanför ytterdörren så snöade det lite grand, när vi satt i bilen så klarnade det upp. När vi var 50 meter från cachen så såg vi ut mot Landegode och upptäckte ett fint mörkt moln som sakta kom mot vårat håll. 5 minuter efter så hade vi små hårda snöflingor som kastade sig hårt i ansiktet. Vi var uppe på toppen och ned ganska fort. Med resultat självklart..... Typiskt väder. =)

Jag har även kommit fram till att jag vill pröva att spara pengar. På ett radikalt sätt. För er som känner mig så kan jag svårt för att göra smått. Jag tänkte pröva under en månads tid att bara äta fiskegratäng. De kostar 10 kr styck och ligger på 450 gram. Om jag äter 2 per dag under en hel månad så blir det ca 620 kr . Hur kommer bajset att lukta? Hur kommer bajset att se ut? Kommer det att simma ut? Det är frågorna som snurrar runt i huvudet. Hur som helst så får det bli när jag har flyttat och förmodligen fått en större frys.

För bara 4 minuter sedan så frågade Karin varför inte badrumsvågen fungerade....
Karin -  Do you know why the scale is not working? Did you take the battery?
Jag - Yes I took battery, how did you know?
Karin - I know you, what did you do with it? 

Jag - I needed it for my guitar tuner. (Jag skrattade röven av mig)

Nu sitter jag och väntar på min fiskegratäng, den är 40 minuter undan. Så ska jag avnjuta den och den nya filmen "Lone survivor" med Mark Wahlberg. Jag hoppas den är minst lika bra som jag förväntat mig!

Här är även min senaste konst från paint;
Alla är olika

Faktisk en ful fiskegratäng.

onsdag 26 mars 2014

Paint och andra ting =)

Ja fy fan vad länge sedan det var jag skrev här... Det har berott på flera anledningar. Ena är att jag trodde det skulle vara kul att skriva ofta på min nya blogg men så var det tydligen inte, även att det är väldigt hippt. Att skriva blogg alltså... Hur ska jag kunna skriva en bok eller två om jag inte ens klarar av att skriva några jävla blogginlägg var och varannan dag? Jaja, ju fick jag ju fingret ur röven så att säga...

Förra inlägget handlade om studentmat, det innan det var en liten tävling, vilket egentligen inte skulle sluta med en lovad present. Min första tanke var att jag skulle skicka min vänstra socka eller högra efter en eller två jobbdagar. Men så vart det för seriöst så jag fick ju skicka en seriös vinst till min syster nere i Göteborg.

Idag så hade jag en liten prat med Solis. Hon/han heter egentligen något helt annat, men jag vet inte om hon kanske vill vara anonym på min kända blogg. Jag frågade om hon ville se mina målningar jag gjort i paint. Hon sade nej... Mitt förslag var att göra en hemsida och posta mina tavlor men eftersom jag har en blogg så går det ju utmärkt att posta de här, eller hur? Så nedan så kommer mina gamla och nya målningar som jag har lagat, de som är väldigt gamla finns inte med, för de är ju otroligt gamla. (Sådanna seriösa som jag inte har kvar och sådana som jag inte minns..)

Innan bilderna så har jag lite viktigt att berätta. Den 22/3 så blev min själsfrände 26 år gammal. Den 24/3 Så blev min lilla son Elliott 1 år gammal. Och idag den 26/3 så blev jag och Karin 1 år gamla. Underbar vecka.

Jag har även en till sak att erkänna. Jag kommer inom kort tid sluta på mitt nuvarande jobb. Med så kort tid som imorgon eller dagen därpå. (3 månaders uppsägningstid). Jag har idag 3 alternativ till andra jobb, de 3 andra alternativen väntar på mina svar. Ja eller Nej såklart. Jag har väldigt svårt att bestämma mig vad jag ska välja, alla verkar så bra. Och allt vad det nu innebär. 2 av alternativen är helt nya för mig. Jag kanske ska avslöja i nästa inlägg. Men 1 av alternativen är i Bodø, och de andra 2 alternativen är i Lofoten. (Karin och jag är fortfarande tillsammans). Det jag kommer att välja kommer att bli varandes i 3.5 - 4år. Vilket är lååång tid för mig. OKEJ, över till mina målningar/tavlor! (De är inte i åldersordning)






Ballon head (En man med ballong som huvud)

Color rabbit (en kanin med olika fäger)


Creep (Creep)


Differente (Vi är olika, men lika)


Vinstbeskrivning.... INTE KONST! (inte konst)


Melty Mickey (liten mus, smältande ost och en rosa sperma med ett öga(gjord igår))


Mirror chicken (grön höna/kyckling som ser sig själv i spegelen)


Pirate (ett skäpp med en full katt och snoppflaggor (till Seamus))


Rabbits (en liten namnvits)


Rainbow face (ett regnbågsansikte)


Ski (en imitation av f.v Hampus, Jag & Cönnta i sälen)


Smokey tomaoe (En tomat som rökt lite för mycket morot)


Tuff tuff (ett tåg på en räls?)

lördag 25 januari 2014

Konst från 2013

En liten utställning av mina konstverk
Konstverk av BroderEmil


"hipstergroda" Målad i akryl. Började måla ett par brillor...

"dottie" Målad i olja. Målades samtidigt som kattis

"kattis" Målad i olja
kattis tog många veckor att måla. Olja torkar ju aldrig!

"snakeaff" Målad i akryl
snakeaff tog ett par dagar att få till. Och ändå så blev han solbränd.