Ät en pizza!
tisdag 9 januari 2018
Ronja och Onkl P
Köpte ny laptop... Detta är den sista bilden från min gamla. Så kan det ju både gå och kännas. Kanske mer aktuellt för folk som jobbar Måndag- Fredag... Iallafall så tillägnar jag bilden till min syster. Hon ska snart ha barn så kanske hon kommer känna igen sig i den här bilden. Grattis igen Ronja i efterskott och grattis till bullen i ugnen! Jag ska pröva att vara en kul onkel! Vilket påminner mig om Onkl P. LÄNK: https://www.youtube.com/watch?v=eESR8fYNido
VW T5
Jag vet inte riktigt vart jag ska starta.. Det finns så mycket snusk man vill göra... Men ett av de framtida projekten som jag tror kommer starta först är en liten camper. Men först en liten historia...
Historia:
Ända sedan tiden före jag hade körkort så hade jag lust på en camper. En gammal surfer var planen. En folkvagnsbuss... Eller mer precist. En VW T2. Inredd med med en säng och en stereo såklart. Kanske något mer, men det minns jag inte.
Det som inte funkade med denna planen var för det första att jag inte hade en enda krona. Och för det andra så hade jag inte körkort. Inte jobb heller för den delen... Jag minns att jag en dag fick en spargris av min far. Kanske det var till jul eller till min födelsedag. Kanske inget av delarna. Motivet var iallafall inte en gris utan en VW T2. Precis en sådan som jag hade lust på. Men det blev aldrig många kronor i den och de få kronor som hamnade där blev flitigt pillade ut och använda till godis eller något annat onödigt snusk.
Med tiden som gick så glömde jag sakta av min dröm. Men körkort det tog jag. Jag kom igenom skolan, ordnade lägenhet, fick både mitt första och andra jobb. Alla pengar jag tjänade gick till mycket onödigt som till sprit, ciggaretter och hyra. Och utan att tänka på några år så gick pengarna fortfarande till samma sak.. Sprit, ciggaretter och hyra.
Jag har liksom aldrig varit den som vart väldigt duktig på att spara pengar. Säkert för att ingen som riktigt lärt mig hur man gör. Pengarna har bara tagit slut nästan fortare än de kom in på kontot.
MEN NU!! 15 år och många resor senare så har mitt intresse kommit tillbaka. Det har bara ploppat upp i hjärnan igen. Hur skönt vore det inte att bara ha en liten camper att dra på helgtur någonstans lite utan tält eller hotell. Dra på semester och ta med hunden för att sedan köra samma bil till jobbet eller butiken... . Eller det bästa... Att kunna fly från kärringen, dricka öl och spela gitarr. Så många möjligheter. En liten "mancave" i tillägg....
Fast nu har jag ju ingen spargris att spara i och den jag fick av far för många år sedan vet jag inte vart den blev av. Kanske den körde iväg på äventyr. Tur att man inte behöver alla pengar på studs då.
Några tusenlappar till egenkapital och sedan ta ett billån. Fördelen med att vara vuxen.
Nu är jag ju heller inte snickare och har ingen erfarenhet med detta så det kan bli väldigt intressant om det blir bra eller om det bara blir en fastskruvad bäddsoffa i kassen... Men att det sker, det vet jag.
Målet är att innan sommaren 2018 är slut så ska en bil vara köpt och den ska vara färdig till bruk före sommaren 2019.
Över och ut.
Historia:
Ända sedan tiden före jag hade körkort så hade jag lust på en camper. En gammal surfer var planen. En folkvagnsbuss... Eller mer precist. En VW T2. Inredd med med en säng och en stereo såklart. Kanske något mer, men det minns jag inte.
Det som inte funkade med denna planen var för det första att jag inte hade en enda krona. Och för det andra så hade jag inte körkort. Inte jobb heller för den delen... Jag minns att jag en dag fick en spargris av min far. Kanske det var till jul eller till min födelsedag. Kanske inget av delarna. Motivet var iallafall inte en gris utan en VW T2. Precis en sådan som jag hade lust på. Men det blev aldrig många kronor i den och de få kronor som hamnade där blev flitigt pillade ut och använda till godis eller något annat onödigt snusk.
Med tiden som gick så glömde jag sakta av min dröm. Men körkort det tog jag. Jag kom igenom skolan, ordnade lägenhet, fick både mitt första och andra jobb. Alla pengar jag tjänade gick till mycket onödigt som till sprit, ciggaretter och hyra. Och utan att tänka på några år så gick pengarna fortfarande till samma sak.. Sprit, ciggaretter och hyra.
Jag har liksom aldrig varit den som vart väldigt duktig på att spara pengar. Säkert för att ingen som riktigt lärt mig hur man gör. Pengarna har bara tagit slut nästan fortare än de kom in på kontot.
MEN NU!! 15 år och många resor senare så har mitt intresse kommit tillbaka. Det har bara ploppat upp i hjärnan igen. Hur skönt vore det inte att bara ha en liten camper att dra på helgtur någonstans lite utan tält eller hotell. Dra på semester och ta med hunden för att sedan köra samma bil till jobbet eller butiken... . Eller det bästa... Att kunna fly från kärringen, dricka öl och spela gitarr. Så många möjligheter. En liten "mancave" i tillägg....
Fast nu har jag ju ingen spargris att spara i och den jag fick av far för många år sedan vet jag inte vart den blev av. Kanske den körde iväg på äventyr. Tur att man inte behöver alla pengar på studs då.
Några tusenlappar till egenkapital och sedan ta ett billån. Fördelen med att vara vuxen.
Idag ligger min dröm med en VW T5 och den drömmen blir säkerligen verklighet. Det finns och eller har nästan alltid funnits färdiga sådana och de heter California eller Ocean. De har pop-up tak och allt du behöver. Precis som i en liten husbil. Problemet är bara att det är allt för dyrt. En ny i Norge ligger på 800.000 och en modell från 2001 ligger på 300.000. Vem vill och eller orkar betala så jävla mycket för en så gammal bil? Eller så mycket för en ny för den delen? Nej, det blir en nyare T5 transporter och att bygga inredningen själv. Bilen kanske kan köpas för 150.000 relativt ny. Och sedan inredning i tillägg. Har ingen direkt budget dock..
Nu är jag ju heller inte snickare och har ingen erfarenhet med detta så det kan bli väldigt intressant om det blir bra eller om det bara blir en fastskruvad bäddsoffa i kassen... Men att det sker, det vet jag.
Målet är att innan sommaren 2018 är slut så ska en bil vara köpt och den ska vara färdig till bruk före sommaren 2019.
Över och ut.
måndag 8 januari 2018
lördag 6 januari 2018
Kåt som fan..
Åh vad kåt jag blir... Första gången jag använder mig av mobilen och hade faktiskt skrivit mycket intressant.. Kom bara halvvägs och så försvann det...
Varför finns det inte "ctrl z" upplägg på mobilen?.. Eller gör det det? Om så. Snälla beskriv i en kommentar hur man går tillväga.
Om någon lyckas bra så kan jag bjuda på ett par strumpor i brevlådan emot adress..
I nästa inlägg så blir det en liten sammanfattning av de sista 2,5 åren. Samt ett avslöjande av mitt coola intressanta och framtida projekt...
Över och ut.
Ryck i tarmen
Sådär.
Nu har jag har inte skrivit någonting på ca 2,5 år. Då kände jag att det ändå kanske kunde var dags för något nytt i ett litet inlägg. Kanske jag blir mer aktiv 2018 ? Kanske inte. Det får framtiden avgöra.
Men man kan iallafall konstatera att jag nu har bloggat i sedan 2009 ? och ännu är jag varken känd eller tjänar en peng. Även om det kanske nu inte var min poäng. Men jag har ju iallafall många följare att underhålla... Nu har jag har inte skrivit någonting på ca 2,5 år. Då kände jag att det ändå kanske kunde var dags för något nytt i ett litet inlägg. Kanske jag blir mer aktiv 2018 ? Kanske inte. Det får framtiden avgöra.
Idag har jag jobbat på THN och så eftermiddagsplinkat på ena av gurorna. Har kört lite Ebba grön och Dia psalma. Det är trevligt. Det är inte var dag det blir gamla goda punken på plinken.
Har även fått upp den igen. Alltså fått upp kontakten med en gammal kamrat. Vi har nu inte setts på säkert 4 år. Kanske 4 år var att ta i men vem räknar dagar? Vi möts snart igen. Om inte mindre än i April så far vi på en Finlandskryssning tillsammans vilket ska bli duktigt trevligt. 3:e punkbåten som arrangerats. "Close-up båten 22" på Silja line Galaxy med 23 korta timmar punk.
Line-up:
Asta kask
Dia psalma
Mimikry
Gatans lag
Skumdum
Troublemakers
Total Egon och den intre okrestern
Vrävarna
Troublemakers
Total Egon och den intre okrestern
Vrävarna
Slöa knivar
Daniel blev dagens inspiration som även gav mig ett ryck. Han fick mig att inse att jag faktiskt också har en blogg att skriva i med massa läsare som väntar på ord. Men den som väntar på något gott...
Här är länk till bubben; http://farsansform.blogg.se
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

